خدمات طراحی وب سایت
طراحی وب سایت
چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : نگین

به این فکر کنید که می خواهید به یک سفر تفریحی برید!!  اگر در تاریخ مورد نظر امتحان داشته باشید سفر خودتون رو لغو می کنید در غیر این صورت طبق برنامه به مسافرت میرید! این یک نمونه از دستورات شرطی هست که در زندگی روزمره زیاد باهاش برخورد می کنیم. در زبان های برنامه نویسی هم یکی از مهمترین و پرکاربردترین بخش های اون زبان دستورات شرطی هستند که اجازه میدن در صورتی که یک عبارت درست باشد یکسری عملیات انجام بشه و در صورت عدم برقراری اون عبارت یکسری دیگه از کارها انجام بشن!

در زبان php شکل کلی دستور شرطی به صورت زیر هستش:

1.if (ebarate Sharti)
2.dastoori ke agar shart bargharar bashe ejra mishe;
3.else
4.dastoori ke agar shat bargharar Nabashe ejra mishe;

 

توجه کنید که میتونید قسمت else رو حذف کنید در این صورت فقط زمانیکه شرط برقرار باشه دستور خط 4 اجرا میشه و اگر شرط برقرار نباشه هیچ اتفاقی نمی افته! یعنی به شکل زیر در میاد:

1.if (ebarate Sharti)
2.dastoori ke agar shart bargharar bashe ejra mishe;

مثلا شما می خواهید فقط به کاربر گروه admin اجازه ورود بدید در این صورت اگر کاربر از گروه admin باشه به صفحه مورد نظر ببریدش و در غیر این صورت بهش پیغام مناسبی نمابش بدید:

if ($userType == 'admin')
{
showAdminCtrlPanel();
echo 'Welcome to your control panel...';
}
else 
//show error message.

اگه خوب به این مثال دقت کنید می بینید که اگر مجبور باشیم چند دستور رو داخل بلوک شرطی قرار بدیم باید از آکولاد {}  استفاده کنیم و مجموعه دستورات رو داخل آکولادها قرار بدیم! حالا فرض کنید ما چند گروه کاربر دیگه هم داریم که باید برای هر کدوم پیغام و صفحه متمایزی رو نشون بدیم! مثلا گروه های کاربریمون عبارتند از admin,user,editor,programmer در این حالت باید دستورات شرطی رو باهم ترکیب کنیم! بوسیله elseif این کار ممکن میشه:

if ($userType == 'admin')
{
     showAdminCtrlPanel();
     echo 'Welcome to your control panel...';
}
elseif($userType == 'user')
     //show user control panel
elseif($userType == 'editor')
     //show editors page
elseif($userType == 'programmer')
     //show development panel
else 
     //show error message.

میتونیم به هر تعداد که بخواهیم این کار رو تکرار کنیم و از elseif استفاده کنیم. در هر کدوم از بلوک های شرطی هم باید در صورتی که چندتا دستور داریم از آکولاد استفاده کنیم! حالا فرض کنید تعداد این شرط ها خیلی بیشتر بشه که در این صورت استفاده از if و elseif زیاد معقول به نظر نمیاد اینجاست که باید از نوع دیگه ای از دستورات شرطی (یا بهتره بگیم انتخابی) بهره ببریم! دستور switch در حالتی که تعداد if ها زیاد باشه خیلی به کار میاد. شکل کلی این دستور رو در ادامه می بینید:

switch($choice)
{
  case halateAvval: ;
break;
  case halateDovvom: ;
break;
  case halateSevvom: ;
break;
.
.
.
  default: ;
break;
}

دستور switch یه مقدار توضیح میخواد:
اول اینکه switch یک متغیر به عنوان ورودی میگیره و ما مقادیر مختلف اون رو بررسی می کنیم.
دوم اینکه هر کدوم از مقادیر رو جلوی عبارت case می نویسیم.
سوم اینکه بعد از تمام شدن هر بلوک از دستورات برای یک مقدار خاص ، باید از ;break استفاده کنیم.
چهارم هم اینکه deafult حالت پیش فرض رو مشخص میکنه یعنی وقتی که متغیرمون هیچ کدوم از مقادیر مورد بررسی رو نداشته باشه.

در پایان این بخش هم مثال گروه های کاربری رو با switch  بازنویسی میکنیم:

switch($userType)
{
  case 'admin': 
     showAdminCtrlPanel();
     echo 'Welcome to your control panel...';
break;

  case 'user': 
     //show user control panel
break;

  case 'editor': 
    //show editors page
break
; case 'programmer': //show development panel break; default: //show error message. break; }

می بینید که کد ساده تر و خواناتری داریم که در موارد مشابه کارمون رو ساده میکنه!

جوملا, نرم افزار, جوملا, گیم ,جدیدترین گیم ها,مخابرات ,اخبار روز, فال, فال حافظ ,اخبار فناوری اطلاعات,وب ,سایت, طراحی ,طراحی سایت, تکنولوژی موبایل ,اخبار, موبایل ,کد باز, اپن سورس ,جدیدترین سایتهای کدباز, نرم افزار نرم افزارهای کد باز ,شبکه اجتماعی, امنیت, جوملا, پشتیبانی جوملا,دانلود جوملاطراحی حرفه ای سایت, امنیت, امنیت وب, سایت ,فیس بوک, تویتر, دانلود, رسانه, رسانه اجتماعی ,هاست ,هاست و دامین ,جامعه انلاین, خدمات, طراحی سایت, فروش, اینترنتی ,افزایش رنکینگ ,توریست, توریسم, طراحی فروشگاه اینترنتی ,دنیای مجازی تکنولوژی, رسانه دیجیتال, روابط عمومی, روابط عمومی الکترونیکگرافیک ,گرافیک وب, نرم افزارهای تحت وب, اخبار روز, ,itرشته های ,it,رشته های دانشگاهی ,سایت سازمان سنجش, گوگل ,استخدام ,اشپزی, عکسفیلم ,دانلود فیلم, آموزش طراحی سایت,cms,email,ایمیل, جیمیل,گوشی موبایل,موبایل,اپل اندروید, وب سایت ,طراح, طراحان حرفه ای ,طراحی سایتهای دولتی ,طراحی فروشگاه اینترنتی, جدیدترین گوشیهای موبایل دنیا,

در این بخش عملگرهای زبان پی اچ پی رو بررسی می کنیم!

Foot in mouthعملگر چیه؟؟!!

عملگرها علائمی هستند که با استفاده از اونا میتونید عملیات خاصی رو رویه مقادیر انجام بدید مثل اعمال منطقی و ریاضی! مثلا + برای جمع کردن دو عدد استفاده میشه و یا < برای مقایسه دو مقدار به کار برده میشه. لیست عملگرهای زبان php و توضیح در مورد هر کدومشون رو در ادامه میبینید!

دسته اول عملگرهای ریاضی هستند:

+ مجموع    2 + 3 = 5
- تفریق   3 - 5 =  2
* ضرب 5 * 4  = 20
/ تقسیم 5 / 20 = 4
% باقیمانده تقسیم 3 % 20 = 2
++ یکی به عدد اضافه میکنه ;++i     معادل با 1 + i = i
-- یکی از عدد کم میکنه

;--j      معادل با 1 - j = j

 

عملگر انتصاب =
این عملگر نیاز به کمی توضیح داره واسه دوستانی که دارن تازه برنامه نویسی یاد میگیرن. وظیفه این عملگر اینه که همیشه نتیجه نهایی مقدار سمت راست عبارت رو در متغیر سمت چپ ذخیره میکنه! مثلا با اجرای دستور ;5+9=c مقدار 14 در متغیر c ذخیره میشه. مهمترین نکته در مورد این عملگر اینه که سمت چپش باید همیشه یه متغیر بیاد!

از ترکیب عملگر انتصاب با عملگرهای ریاضی بالا عملگرهای ترکیبی به دست میان. به عنوان مثال عبارت 3=+i معادل 3 + i = i هست در مورد سایر عملگرهای ترکیبی هم این موضوع درسته!

=+ به اندازه متغیر سمت راست به متغیر سمت چپ اضافه میکنه 3=+i
=- ...کم میکنه j-=k
=* ...ضرب میکنه 2=*m
=/ ...تقسیم میکنه 12=/i
=% باقیمانده عبارت را محاسبه و در متغیر سمت چپ ذخیره میکنه 7=%

عملگرهای مقایسه ای همونطوری که از اسمشون پیداست برای مقایسه دو مقدار به کار برده میشن و نتیجه ای که بر می گردونند از نوع درست یا غلط است! مثلا نتیجه عبارت 3 > 2 درست و نتیجه عبارت 3 < 2 غلط هست!

== بررسی تساوی 3==3 درست
=! بررسی نابرابری 3=!3 غلط
> کوچکتر 2>3 غلط
< بزرگتر 8<7 غلط
=< کوچکتر مساوی 8=<9 درست
=> بزرگتر مساوی 6=>5 درست

 

البته نوع دیگه ای از عملگرها هم وجود دارن که به اونها عملگرهای منطقی میگن! بیشترین کاربرد این عملگرها برای ترکیب روابط در دستورات شرطی هستش!

&& and و این عملگر تنها در صورتی مقدار درست بر میگردونه که همه عبارتها درست باشند (8=<9) && (6=>5) درست
|| or یا برای گرفتن نتیجه درست از این عملگر کافیه یکی از عبارت ها مقدار درست داشته باشند (8=9) || (6=>5) درست
! دروغگو not اگر نتیجه عبارت درست باشه اون رو غلط و اگر نتیجه غلط باشه اون رو درست اعلام میشکنه (3==3)! غلط

جلوتر که بریم بیشتر با نحوه استفاده از این دستورات آشنا میشیم!

در این قسمت با دستور زبان پی اچ پی php syntax بیشتر آشنا میشیم. به کد زیر توجه کنید:

 

1.<?php
2.$counter = 1;                        
3.echo 'The counter is '.$counter; 
// meghdar counter namayesh dade mishe

4. /* in ghesmat az code hazf shode
5. counter += 10
; 6. echo 'This counter is'.$counter; */
7.?>

 

بعد از اینکه این مثال رو اجرا کردید میبینید که خروجی اون به شکل The counter is 1 هست! حالا اجازه بدید با دقت بیشتری به کدش توجه کنیم:

- با خطوط 1 و 6 که آشنا هستید و میدونید برای این یک کد php اجرا بشه باید بین قرار بگیره!
- در زبان php بعد از اتمام هر دستور باید علامت Semicolon ";" رو بنویسید ، فراموش کردنش جزو خطاهای بزرگ یه برنامه نویس محسوب میشه ها D:
- از علامت // برای نوشتن توضیحات comment بین خطوط برنامه استفاده می کنیم. توضیحات برای برنامه نویس هست و مفسر هر وقت بهشون میرسه بدون اینکه اجراشون کنه ازشون رد میشه. در هنگام نوشتن برنامه هاتون حتما سعی کنید جاهاییکه عملکرد کد واضح نیست - اگه بعدا ببیندش متوجه نحوه کارکردش نمیشید -  از توضیحات استفاده کنید تا بعدا که به سراغ کدهاتون میایید بتونید ازش سر در بیارید! البته توضیحات رو میشه بین علامت های /* */ قرار بدید!

Foot in mouth آخرش واسه ی توضیحات از کدوم استفاده کنم!!!؟؟

اگر توضیحات شما تویه یک خط جا میشن بهتره که از // استفاده کنید چون از // فقط برای توضیحات یک خطی میشه استفاده کرد.
 اگر توضیحات شما باید تویه چند خط نوشته بشه باید همه ی اون خطوط رو بین /* */ قرار بدید. اگه خوب مثال بالا توجه کنید میبینید که خطوط 4 و 5 و 6 اجرا نمیشن با اینکه تویه خطوط 5 و 6 دستورات برنامه نویسی دارن!

- counter یه متغیره که ازش برای نگهداری عدد یک استفاده کردیم. قیل از نام هر متغیر باید $ قرار بگیره تا مفسر بفهمه که اون یک متغیر هستش! متغیرها رو مثل یک ظرف فرض کنید که بسته به نوع اونها میتونید داخلش عدد ، رشته  و ... بریزید!  البته باید توجه کنید که متغیرهای php نوعشون توسط مفسر تعیین میشه بسته به چیزی که داخلشون میریزید!

Foot in mouth بازم من گیج شدم یعنی چی بسته به چیزی که داخلشون میریزید نوعشون تعیین میشه؟؟؟؟

   در خیلی از زبان های برنامه نویسی شما باید قبل از اینکه از یک متغیر استفاده کنید باید اون رو تعریف کنید و نوع اون متغیر رو هم مشخص کنید مثلا مشخص کنید عدد قرار داخلش قرار بگیره یا رشته ای از حروف و بعد هم باید مشخص کنید که اندازه اون عدد یا رشته حداکثر چقدره! به مثال زیر که به زبان ++C نوشته

1.#include <iostream>
2.#
include <string>
3.using namespace std;
4.int main()
5.{
6. int age;
7. float grade;
8. string name;
9. age = 20;
10. grade = 19.19;
11. name = "Meysam";
12. cout << name << " " << age << " " << grade << endl;
13. return 0;
14.}

تویه خطوط 6 و 7 و 8 متغیرهای age ، grade و name رو تعریف کردیم ، باید دقت کنید که تویه age فقط میتونید عدد بریزید و تویه name فقط میتونید رشته های حروفی قرار بدید! اگر این متغیرها رو تعریف نمی کردیم یا به جای هم به کار می بردیم کامپایلر ++C پیغام خطا میداد! ولی تویه php هرجا که خواستید از یک متغیر استفاده کنید فقط باید یه اسم واسش انتخاب کنید و ازش استفاده کنید! تویه مثال یک میبینید که بدون اینکه متغیر counter رو تعریف کنیم و نوع اونو مشخص کنیم ازش استفاده کردیم! نوشتن $ قبل از اسم متغیر اجباریه و این بارهم فراموش کردنش جزو خطاهای بزرگ یه برنامه نویس محسوب میشه D:
   زمان انتخاب اسم برای متغیرها نکات زیر رو با یاد داشته باشید و رعایت کنید:
 - اسمی که انتخاب می کنید سعی کنید معنی داشته باشه مثلا برای شمارنده از counter$ برای مجموع یکسری عدد از sum$ یا برای نام دانشجویان از stdNames$ و ... استفاده کنید!
 - اسم هر متغیر باید با حروف A-Z یا a-z یا _ شروع شود
 - اسم یک متغیر نمی تواند کاراکتری به غیر از حروف ، اعداد و _ داشته باشد. استفاده از dot # % و ... در اسم متغیر مجاز نیست D:    
 - در اسم متغیر نباید از فاصله Space استفاده بشه! std Name غلطه و باید به جای اون مثلا بنویسیم std_Name

 به عنوان آخرین نکته یادتون باشه که php یک زبان case sensitive هست یعنی بین حروف کوچک و بزرگ فرق قائل میشه! naMe$ و Name$ دو متغیر مستقل اند!


joomla (1) joomla CMS (1) ارتقاء سایت (1) ارزیابی و تحلیل وب سایت (1) افزایش رتبه سایت (1) امنیت جوملا (1) امکانات جوملا و ماژولهای اضافی (1) بهینه سازی سایت (1) ثبت سايت در گوگل (1) جامعه آنلاین (1) خدمات نگهداری وب سایت (1) سئو (1) شبکه اجتماعی (1) طراح سايت (1) طراح وب سايت (1) طراحي حرفه ای سايت (1) طراحي سايت ايران (1) طراحي وبسايت (1) طراحی سایت (1) طراحی سایت اصفهان (1) طراحی سایت با جوملا (1) طراحی وب (1) طراحی وب زیبا (1) طراحی وب سایت (1) طراحی وب سایت ارزان (1) طراحی وب سایت حرفه ای (1) طراحی وب سایت های اینترنتی (1) مراحل اجرای پروژه های وب سایت (1) مزایای جوملا (1) مزایای نرم افزار جوملا (1) معرفی نرم افزار Joomla CMS (1) نرم افزار (1) نرم افزار آرونت (1) نرم افزار جامعه آنلاین (1) نرم افزار جوملا (1) نرم افزارهای تحت وب (1) نرم افزارهای سفارشی (1) نمونه پروژه ها و مشتریان (1) هاست جوملا (1) وب سایت با جوملا (1) وب سایت جوملا (1) وب سایت حرفه ای (1) وب سایت های جوملایی معروف (1) پشتیبانی وب سایت (1) کاربرد های جامعه آنلاین (1) کاربردهای جوملا (1) کاربردهای شبکه های اجتماعی (1) 

شنبه 7 آبان 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : نگین

دلایل استفاده از php رو در زیر ببینید:
1. مفسر php روی سیستم های مختلفی قابل اجراست مثل Linux یا Windows
2. رویه بیشتر سرورها قابل اجراست مثل Apache و IIS
3. دانلود و استفاده ازش مجانی هستش.
4.به راحتی قابل یادگیریه.

همانطوری که تویه قسمت قبل گفتم برای شروع کار و نوشتن اولین برنامه ، باید Apache و php رویه سیستمتون نصب باشند و برای این کار استفاده از پکیج Xampp رو پیشنهاد کردم!

برای اینکه برنامه ها و سایت های php مون رو اجرا شوند باید اونها رو حتما تویه مسیر C:\xampp\htdocs\xampp ذخیره کنیم.
یعنی اول باید وارد پوشه محلی که xampp نصبه بشیم مثلا c:\xampp بعد باید پوشه htdocs و بعد هم پوشه xampp رو باز کنیم!

Suggestion پیشنهادها

اول: از این پوشه آخر یک میانبر رویه desktop بسازید تا بعد از این راحت تر بتونیم پیداش کنیم! - یعنی یک میانبر به مسیر C:\xampp\htdocs\xampp
دوم: تویه این پوشه برای هر وب سایت یا برنامه ای که می نویسید یک پوشه Folder ایجاد کنید که مدیریت فایل هاتون هم راحت تر بشه!

هر برنامه یا وب سایتی که با php نوشته میشه معمولا از یک یا تعدادی فایل با پسوند php تشکیل میشه برای مثال اسمش میتونه به شکل safehAvval.php یا مثلا index.php و ...

نوشتن اولین برنامه
تویه مسیری که گفتم یه پوشه به اسم myWebSite ایجاد کنید و بعد از این فایل ها و صفحاتی که برای تمرین یا مثال ها باهاشون کار میکنید رو تویه این پوشه - که مطمئنم تویه این مسیر ساختید - ذخیره کنید. یعنی باید به شکل روبرو باشه C:\xampp\htdocs\xampp\myWebSite
حالا تویه پوشه myWebSiteیک فایل به نام index.php ایجاد کنید!

Foot in mouthچه جوری آخه!!؟؟

برنامه notepad++ یا notepad ویندوز رو اجرا کنید!
از منوی فایل گزینه New رو انتخاب کنید تا یه document جدید واستون بسازه داخلش دستورات زیر رو بنویسید: شماره خط ها رو پاک کنید

1.<?php
2. echo 'Hello World! I will learn php as soon as possible...';
3.?>    

 

بعد اون رو تویه مسیر C:\xampp\htdocs\xampp\myWebSite به نام index.php ذخیره کنید! حالا مرورگرتون رو اجرا کنید - سعی کنید از Firefox3 استفاده کنید - و آدرس localhost/xampp/myWebSite یا localhost/xampp/myWebSite/index.php رو تایپ کنید - یادتون نره که باید Apache  و MySQL رو از کنترل پانل Xampp استارت Start کرده باشید - حالا اگر همه چیز رو دقیق انجام داده باشید باید تویه مرورگر Hello World! I will learn php as soon as possible... نمایش داده بشه!

توجه کنید که دستورات php باید بین <? و php?>  قرار بگیرن البته میتونید به جایه php?> از ?> تنها هم استفاده کنید اما بهتر اینه که از شکل اول php?> استفاده کنید.

گفتی که کدهای php میتونن بین کدهای html قرار بگیرن! چه جوری؟

 تویه مثال آخر میتونید ببینید که چطور این کار انجام میشه! حواستون حتما هستش که هر جا از دستورات php استفاده کردم اونها رو بین <? و php?> قرار دادم!

1.<html>
2. <head>
3. <title> <?php echo 'In Onvane Safeye Dovvome!!!'; ?> </title>
4. </head>
5. <body>
6.<?php echo 'Content of my <b><i>Second</i></b> Example...'; ?>
7.  </body>
8.</html>



دستورات بالا رو می تونید تویه یک فایل دیگه مثلا به نام example2.php ذخیره کنید! تویه قسمت های بعدی بیشتر با کدنویسی به زبان php آشنا میشیم!


 

 

شروع کار با php نیاز به نصب مفسر اون داریم که ما پکیج Xampp رو برای کارمون انتخاب کردیم. مراحل نصب رو باید به صورت زیر دنبال کنیم:

در اولین مرحله خوش آمدگویی داریم پس Next رو کلیک می کنیم

مسیر نصب رو مشخص کنید

Choose Install Location

در صورتی که میخواهید Apache و MySQL به عنوان سرویس های ویندوز نصب بشند گزینه های Install Apache as Service و Install MySQL as Service رو تیک بزنید! انتخاب این گزینه ها اختیاریه. تنها نکته ای که هست اینه که در صورتیکه IIS رو سیستم تون نصبه و Apache رو نصب کنید باید حتما پورت IIS یا Apache رو تغییر بدید وگرنه Apache پیغام خطای Port Busy بهتون میده! بعد روش تغییر پروت IIS و Apache رو میبینیم. خوب تا اینجا کار تقریبا تمومه فقط باید دکمه Install رو بزنید.

Xampp Options

 حالا اگه به مشکل خاصی نخورده باشید کار نصب تموم شده!

اینم کنترل پنل Xampp هستش که با اون میتونید Apache و MySQL رو Start یا Stop کنید! یادتون باشه اگر تیک Install as Service رو نزده باشید باید هر بار که می خواهید روی وب سایتتون کار کنید Apache و MySQL فعال باشند یعنی باید دکمه Start کنارشون رو کلیک کنید (Runningرو کنار Apache و MySQL نمایش بده)

Xampp Control Panel

حالا مرورگرتون را باز کنید و در آدرس بار مرورگر تایپ کنید localhost یا 127.0.0.1 هر کدومشو رو که بنویسید فرقی نمی کنه! اگر همه چیز خوب پیش رفته باشه باید صفحه زیر رو ببینید که باید تویه این صفحه زبان صفحات Xampp رو انتخاب کنید پس روی English کلیک کنید!

Xampp Splash Screen

حالا باید صفحه زیر براتون نمایش داده بشه! اگه این صفحه نمایش داده شد یعنی همه چی خوب پیش رفته است.

Xampp Install Success


اینکه بتوانید از میان صدها شرکتی که خدمات طراحی وب سایت های اینترنتی ارائه می دهند، یک شرکت متخصص و حرفه ای انتخاب کنید، اولین دغدغه شما قبل از راه اندازی وب سایت است. اما انتخاب درست کار سختی نیست، وقتی معیارهای مناسبی را برای انتخاب به کار بگیرید. با ارزیابی شرکت های مختلف بر اساس این معیارها می توانید بهترین شرکت را انتخاب کنید و کار طراحی وب سایت خود را به آن بسپارید.

1. استفاده از تکنولوژی های به روز: ابزارهای طراحی وب سایت روزانه همگام با تغییر نیازمندی کابران و شاید در برخی موارد جلوتر از آن در حال تحولند. بنابراین اینکه شرکتها بتوانند تکنولوژی های مورد استفاده خود را روزانه گسترش دهند در تطبیق آنچه ارائه می دهند با نیاز روز کاربران نقش مهمی دارد.

2. اهمیت به خدمات پشتیبانی: در دنیای نرم افزار خدمات پشتیبانی اهمیت فوق العاده ای دارد. اما شاخه نرم افزارهای تحت وب و وب سایت های اینترنتی به دلیل ماهیت همگانی که دارند لازم است ضمن در دسترس بودن همیشگی ، بدون اشکال و کاملا به روز باشند.  بنابراین شرکتی که کار طراحی وب سایت انجام می دهد بیش از هر چیز باید در زمینه خدمات پشتیبانی متعهد باشد.

3. امنیت اطلاعات: وقتی پای اطلاعات آنلاین به میان باشد امنیت اولین دغدغه همه افراد درگیر خواهد بود. تجربه و تخصص حرفه ای در زمینه امنیت وب سایت و تعهد در زمینه حفظ و نگهداری از اطلاعات شرکتها از معیارهای انتخاب پیمانکار مناسب برای طراحی وب سایت است.

4. فرآیند تحویل پروژه استاندارد و حرفه ای: اینکه نمایندگان شرکت کارفرما بتوانند مطابق نظر و سلیقه خود روند طراحی وب سایت را دنبال کنند و در حین آن از نظرات کارشناسان حرفه ای نیز بهره بگیرند ، در نهایت باعث ارتقای کیفی و کسب رضایت مشتریان خواهد شد.

چهار شنبه 20 مهر 1390برچسب:cms-جوملا-طراحی وب سایت-سایت-, :: 15:3 ::  نويسنده : نگین

نرم افزار کد باز ( Open Source ) بوده و سورس آن در انحصار شرکت خاصی نیست.


جوملا صرفاً یک نرم افزار مدیریت محتوا نیست بلکه در حقیقت زیرساختی است برای پیاده سازی انواع راهکارها و نرم افزارهای تحت وب ( Web Application Management Framework ) و با بطور خلاصه WAMF


نصب و راه اندازی آن آسان است و پیشنیاز تکنولوژیک و یا نرم افزاری خاصی ندارد. ( Windows/Linux )


توسط گروه زیادی از جامعه کاربران جوملا پشتیبانی ، تست و رفع ایراد می شود.


بیش از 4699 ماژول و افزونه موجود


در تالارهای گفتگوی جوملا بیش از 2 میلیون پست در موضوعات مختلف موجود است.


تالارهای گفتگوی جوملا بیش از 350 هزار عضو دارند.


بطور مداوم هسته اصلی آن بروز می شود.


برای انطباق انواع قالب طراحی برروی آن ، بسیار انعطاف پذیر می باشد.


منطبق با استانداردهای موتورهای جستجو است . ( Search engine Friendly )


براحتی می توان ماژولها ، کامپوننتهای مورد نیاز را برای آن پیاده سازی کرد.


قابلیت سفارشی سازی آن بسیار بالاست. ( Customization )


با استفاده از مدیریت سطوح دسترسی ، مدیریت کاربران و مدیریت گردش کار می توان مدلهای مختلف کاری ، بروزرسانی سایت و انتشار محتوا را برروی آن پیاده کرد.


قابلیت اتصال به سایر نرم افزارها و بانکهای اطلاعاتی


انواع فرم ساز و گزارش ساز قوی موجود


راحتی کار با پانل مدیریتی و مدیریت قوی محتوا ( پشتیبانی از انواع زبانها ، انواع Editor ها و ...)


قابل استفاده برای انواع وب سایت و نرم افزار تحت وب برای منظورهای مختلف


در دسترس بودن متخصصین ایرانی و خارجی زیاد برای پشتیبانیهای آتی


براحتی امکان اتصال به سایر نرم افزارها در نقش یک پرتال را دارد.


طی مذاکرات انجام شده با شرکت اقتصاد پویا، مشتریان و اعضای شبکه آرون، در سمینار «تحقیقات بازاریابی» با سخنرانی دکتر کامران صحت، از 50 درصد تخفیف برخوردار می شوند.

سمینار در تاریخ 12 مهر ماه، ساعت 15 الی 20 و  در محل هتل آسمان برگزار می شود.

هزینه شرکت در این سمینار 100 هزار تومان می باشد که افراد معرفی شده از طرف شرکت داده پردازی آرون می توانند با پرداخت تنها 50 هزار تومان در این سمینار شرکت کنند.

برای استفاده از تخفیف این سمینار با ایمیل زیر تماس بگیرید و کد تخفیف دریافت کنید.

info-at-aronco.net

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید
 0311-2665111
2654690-91
همراه 09132048442
دفتر مرکزی اصفهان خیابان هشت بهشت غربی چهارراه گلزار ساختمان آفاق طبقه چهارم
 




در واقع طراح اولیه سایت یكبارسیستم CMS را طراحی میكند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی كرده و آن را روی سایت شما نصب میكند. و حال شما براحتی میتوانید صفحات دیگری را به آن كم یا اضافه یا ویرایش كنید.

این سیستم ها كه امروزه در وب بنام CMS شناخته میشوند، مخفف Content Management System میباشند كه یك برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه میدهند تا محتوای سایت را تغییر دهد بدون نیاز به طراحی دوباره سایت.

در واقع طراح اولیه سایت یكبار سیستم CMS را طراحی میكند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی كرده و آن را روی سایت شما نصب میكند .و حال شما براحتی میتوانید صفحات دیگری را به آن كم یا اضافه یا ویرایش كنید.

▪ چرا شما یك CMS لازم دارید؟

اگر سایت شما هر چند وقت یكبار (مثلا هر دو هفته) به روز میشود میتوانید بجای اینكه هر بار به یك شركت طراحی وب مراجعه كنید ، خودتان با نصب یكی از این برنامه های مدیریت محتوا ، تغییراتتان را روی سایت اعمال كنید .

اگر شما سایت خود را اصلا بروز نمیكنید ، باید كم كم به فكر بیافتید ، چون بیننده های شما وقتی همیشه با یك صفحه همیشگی روبرو شوند كم كم شما را فراموش میكنند ، چون چیز جدیدی برای عرضه ندارید .

▪ یكCMS چه امكاناتی دارد ؟

طیف وسیعی از امكانات . اكثر CMS ها در ورژن های مختلف و با قابلیت های مختلف به بازار عرضه میشوند . البته قابلیت بروز كردن اطلاعات در همه مشترك است اما قابلیت های ویژه دیگری دارند كه با قیمت های مختلف بشما پیشنهاد میدهند . از جمله:

۱- مدیریت اطلاعات فرستاده شده توسط كاربران و تایید اطلاعات

۲- چند زبانه بودن

۳- ایجاد نقشه سایت داینامیك

۴- امكان ایجاد تجارت الكترونیك یا فروشگاه مجازی

۵- ایجاد فرم برای دریافت اطلاعات كاربران

۶- بهینه سازی تصاویر آپلود شده

۷- ایجاد و بروز كردن متا تگ ها

۸- امكان جستجو در مطالب سایت

۹- امنیت بیشتر

۱۰- گزارش آمار بازدید از صفحات

۱۱- و ....

CMS های اطلاعاتی:

این سیستم ها معمولا كار طراحی صفحات سایت را انجام نمیدهند . بلكه كارشان مدیریت اطلاعات یك سایت است . امكاناتی كه این سیستم ها دارند تقریبا بشرح زیر است :

۱- امكان فرستادن اطلاعات به سایت توسط چند كاربر

۲- آرشیو بندی اتوماتیك اطلاعات بر اساس تاریخ و موضوع

۳- ایجاد امكان جستجو در اطلاعات قبلی

۴- ایجاد لینك دائم برای هر مطلب و متا تگ برای آن

۵- و امكانات جانبی دیگر مثلا ایجاد یك صفحه بعنوان لینكستان و ...

شنبه 9 مهر 1390برچسب:جوملا,طراحی سایت,سایت,نرم افزار,دانلود,رایگان,, :: 10:25 ::  نويسنده : نگین
 
 

  درباره نرم افزار Joomla CMS
جوملا چیست؟ کاربردهایj oomla ؟ کارنامه نرم افزار مدیریت محتوای جوملا ؟ جوملا برای چه کسانی؟
نرم افزار های مدیریت محتوای (Content Management System) یا همان CMS ها، امروزه در میان کاربران اینترنت شناخته شده اند. در این میان CMS های Open source یا متن باز به دلیل رایگان بودن و کاربری آسان کمتر نیاز به معرفی دارند. در واقع کاربران می توانند با دانلود و نصب این نرم افزارها وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. در میان صدها CMS موجود که همگی سعی دارند بروز باشند و خدمات و امکانات خود را مرتبا گسترس دهند، می توان مطمئن بود که CMS های متن باز به سرعت مطابق با نیازهای روز کاربران سراسر دنیا ارتقا می یابند و با جدیدترین تکنولوژی ها به زیبایی امکانات خود را عرضه می کنند.

 

جوملا یکی از محبوبترین CMS های OPEN SOURCE در دنیاست. جوملا به شما امکان می دهد تا یک وب سایت اینترنتی بسازید و یا یک نرم افزار کاربردی تحت وب بسیار قوی پیاده سازی کنید. امکانات گسترده، همراه با قابلیتهای منحصربفرد، جایگاه ویژه ای در میان کاربران عادی و نیز متخصصان طراحی وب سایت برای joomla ایجاد کرده است.

 

joomla در داده پردازی آرون

کاربردهای جوملا
امکانات زیاد جوملا، کاربردهای آن را در دنیای وب سایت های اینترنتی گسترش داده است. انواع وب سایت های تجاری کوچک، وب سایت های سازمانی بزرگ، کسب و کار آنلاین و تجارت الکترونیک، پرتال های خدمات الکترونیک، وب سایت های سازمان های دولتی، سایت های مذهبی، وب سایت های آموزشی و پرتال های آموزش الکترونیک، وب سایتهای خبری و حتی وب سایت های شخصی کوچک ، بوسیله جوملا پیاده سازی شده اند.
کارنامه نرم افزار مدیریت محتوای جوملا ؟
بیش از 200 هزار نفر در انجمن های جوملا در ساسر دنیا عضو هستند، در ایران نیز یکی از انجمن ها 10 هزار عضو را اعلام کرده است. وب سایت های بزرگ و مهمی در سراسر دنیا با جوملا پیاده سازی شده اند.


جوملا برای چه کسانی؟
جوملا به دلیل قابلیت های ویژه ای که از لحاظ امکانات برنامه نویسی دارا می باشد، نه تنها کاربران عادی که متخصصان و برنامه نویسان وب را نیز به خود جلب کرده است. برنامه نویسان حرفه ای به جز مجموعه عظیمی از افزونه های طراحی شده توسط دیگر برنامه نویسان، امکان تولید بسته های جدید را بر اساس بستر جوملا دارا می باشند . این موضوع جوملا را به عنوان گزینه مناسبی برای پیاده سازی انواع پروژه ها و نرم افزارهای کاربردی مطرح ساخته است.

منتظر نظرات شما هستم.

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, :: 12:40 ::  نويسنده : نگین

- چرا از CMSها استفاده می کنیم؟
سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMS ها ابزارهایی هستند که مدیریت سایت شما را بسیار ساده‌تر می‌کنند، شما بدون نیاز به دانش کامپیوتر می‌توانید صاحب سایتی شوید که به سادگی اخبار یا مقالات خود را در آن منتشر کنید، کاربران می‌توانند در آن عضو شوند، رای‌گیری در آن برگزار کنید، فروشگاه الکترونیکی داشته باشد، کابران با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند، تصاویر خود را به صورت گالری‌های تصاویر به اشتراک بگذارید و بسیاری فعالیت‌های دیگر که بسته به نرم‌افزار CMS شما می‌تواند متفاوت باشد.
سادگی در ارسال و تغییر محتوا، مهم‌ترین دلیل برای استفاده ازCM S هاست. بگذارید حالتی را بررسی کنیم که می‌خواهید صاحب یک وب‌سایت باشید و نمی‌خواهید از CMS ها استفاده کنید؛ در این صورت باید دست کم با زبان HTML یا XHTML و نیز CSS و FTP آشنایی کامل داشته باشید، این البته زمانیست که می‌خواهید یک وب سایت یک طرفه یا یک صفحه‌ی شخصی داشته باشید، اگر بخواهید یک وب سایت دوطرفه داشته باشید که کاربران نیز مشارکتی داشته باشند (مثلا نظر دادن، شرکت در انتخابات و ...) در این صورت این دایره بازتر شده و شما نیاز به آشنایی با یک زبان برنامه نویسی وب مانندPHP یا Python یا Perl یا Ruby را خواهید داشت. این به معنی آن است که یا باید یک مهندس کامپیوتر باشید یا یک مهندس کامپوتر استخدام کنید! اما CMS ها با حضور خود این موانع را برداشته اند، کافیست پس از یک تحقیق CMS ای مناسب کار خود بیابید و سپس آن را دانلود و برروی سرورتان نصب کنید. اگر دانش شما در حوزه‌ای غیر از کامپوتر است شما می‌توانید با یکی از شرکت‌های محلی که برای CMS ها پشتیبانی عرضه می‌کنند مشاوره و از آن‌ها برای نصب و شاید نگهداری کمک بخواهید. در اصل پس از نصب این سیستم‌ها کاری جز نشر اطلاعات نخواهید داشت. اغلب CMS ها را این گونه معرفی می‌کنند که: «کافیست شما اطلاعاتی برای نشر برروی اینترنت داشته باشید و بخواهید این کار را بکنید، باقی کار را CMS انجام می‌دهد»
اگر می‌پندارید که CMS ها فقط برای کاربران تازه‌کار یا برای افرادی است که با کامپوتر آشنایی ندارند ساخته شده است سخت در اشتباه هستید، چرا که CMS ها برای تمام طیف مصرف کنندگان وب هستند، در حقیقت چه کاربر تازه‌کار باشید چه برنامه نویسی حرفه‌ای همواره می‌توانید از CMS ها برای کارهای خود استفاده کنید. CMS ها برای کسانی نوشته شده‌اند که می‌خواهند در وقت خود صرفه جویی کنند، شما در عوض صرف وقت برای ایجاد سیستمی برای مدیریت وب سایتتان وقت خود را برای بهبود روش مدیریت و اطلاعات منتشر شده در وب سایتتان می‌کنید. اگر برنامه نویسی حرفه‌ای قصد راه اندازی سایتی را داشته باشد بجای صرف چندین ماه برای نوشتن یک سیستم برای مدیریت کارهایش می‌تواند از یک CMS برای انجام کارهایش استفاده ‌کند، در بدترین حالت اگر هیچ CMS ای قابلیت‌های مورد نیازش را نداشته باشد (که بعید است) می‌تواند با کمک به برنامه نویسان در گسترش CMSها کمک کند و قابلیت‌های مورد نیاز خود را CMS اضافه کند. این در حقیقت همان قانون بسیار معروف «نرم‌افزارهای آزاد» است که می‌گوید «چرخ را از ابتدا اختراع نکنید، در بهبود کارایی چرخ اختراع شده کمک کنید.»
 
- انواع CMS
CMSها دارای انواع گوناگونی هستند . از نظر طرز تلقی CMS از محتوا و سیاست کلی و محور بروزرسانی ,  سیستم های مدیریت محتوا می توانند در یکی از دسته های زیر طبقه‌بندی شوند:
•   سیستم مدیریت محتوای صفحه محور (Page base CMS) :
این CMSها واحد اطلاعاتی وب‌سایت را صفحه در نظر گرفته اند . به عبارت دیگر سایت را هویتی متشکل از صفحات می دانند و لذا تمام سعی خود را مصروف مدیریت صفحه می کنند و به مدیر سایت امکان ایجاد صفحاتی مجزا , دارای لینک به دیگر صفحات , و قابل ذخیره سازی روی سرور هاست به یکی از فرمت های htm , html , asp , php , jsp , ... را می دهند . نقطه کمال اینگونه CMS ها حداکثر پیاده سازی محیطی با توانایی های Microsoft Front Page یا Macromedia Dreamwaver است . جستجو در این سایت ها بر اساس اطلاعات متنی موجود در صفحات است و عبارت Search شده را در هر صفحه ای که یافت , لینک آن صفحه را خواهد آورد . استفاده از اینگونه CMS ها دارای ویژگی ها و مزایا و معایبی است :
   با اینگونه CMS ها می توان وب‌سایت های مقیاس کوچک (Small Web) -  از 10 صفحه تا 100 صفحه - و وب سایت های مقیاس متوسط (Medium Web) - از 100 صفحه تا 1000 صفحه - را پیاده سازی کرد . لکن راه اندازی سایت های مقیاس بزرگ (Large Web) - از 1000 تا 10000 صفحه - و بالاتر با چنین CMS هایی میسر نیست. زیرا اینگونه CMS ها , اصولا از بانک اطلاعاتی استفاده نمی کنند و ایجاد صفحات بصورت دستی است .
   اینگونه CMSها انعطاف پذیری فوق العاده‌ای در طراحی دلخواه ظاهر گرافیکی صفحات اصلی و صفحات داخلی سایت در اختیار می گذارند به نحوی که کاربر می تواند هر کدام از صفحات داخلی خود را  به نحو دلخواه طراحی کند.البته تغییر کلیات گرافیکی سایت از صفحات اول به صفحات داخلی , در هیچ وب سایت رسمی جایگاهی ندارد و  اگر در سایتی مانند Yahoo با حرکت به صفات داخلی شمای سایت عوض می شود به این خاطر است که مثلا بخش آب و هوای یاهو Weather.Yahoo.com خود در واقع سایتی مجزا با کارکردی مجزا است که بصورت زیرمجموعه ای از مجموعه عظیم یاهو دیده می شود .
   کاربری که قصد دارد سایت خود را با چنین CMS ای مدیریت کند , باید تا حدود زیادی از طراحی وب و HTML سردر بیاورد . به عبارت دیگر کاربری این سیستم  , مانند کاربری Microsoft Front Page یا Macromedia Dreamwaver می باشد با این تفاوت که این نرم افزار تحت وب است .امروزه که نرم افزارهایFront Page Microsoft یا Macromedia Dreamwaver  خود امکان اتصال با وب هاست را دارند و کسی که به کاربری آنها آشنا باشد براحتی می تواند از روی کامپیوتر خود سایت را بصورت Page base مدیریت کند ، نیازی به خرید نرم افزاری تحت وب نیست .
•   سیستم مدیریت محتوای قابلیت محور (Future Base CMS):
این گونه CMSها بر اساس قابلیت های مورد نیاز مشتریان بنیان گذاری شده اند . به عبارت دیگر اکثر وب‌سایتهای اطلاع رسانی متشکل از بخش های مختلفی می شوند که معمولا عبارت است از : مدیریت منو ، مدیریت گالری تصاویر یا آلبوم عکس ، مدیریت اعضاء ، مدیریت لینکستان و ... .بنابراین ، در اینگونه از پرتال ها , مدیر سایت صفحات را مدیریت نمی کند , بلکه با استفاده از قابلیت های مذکور , اطلاعات را وارد در ساختار بانک اطلاعایتی می نماید و سپس خود CMS اطلاعات را در قالب صفحات سازماندهی خواهد کرد .
به این ترتیب مدیر سایت بدون آشنایی با آنچه در پس پرده مسائل فنی اتفاق می افتد اطلاعات را در فرم ها وارد کرده و سیستم با ذخیره سازی این اطلاعات در بانک اطلاعاتی , سایت را سازماندهی می کند .  محاسن و معایب این گونه از پرتال ها عبارتند از :
   با اینگونه CMSها می توان علاوه بر سایت های مقیاس کوچک و مقیاس متوسط , وب سایت های مقیاس بزرگ (Large Web) - از 1000 تا 10000 صفحه - و بالاتر را نیز به راحتی طراحی و پیاده سازی نمود . زیرا اینگونه CMSها , اصولا از بانک اطلاعاتی استفاده می کنند و ایجاد صفحات بصورت اتوماتیک است
   اینگونه CMS ها انعطاف زیادی در طراحی ظاهر گرافیکی ساختار کلی سایت ندارند و لذا همیشه شمای گرافیکی ثابتی بر همه صفحات حاکم است . گرچه طراحی داخلی صفحات می تواند بسیار قوی انجام شود .
   کاربری که قصد دارد سایت خود را با چنین CMS ای مدیریت کند , لازم نیست از مسائل فنی طراحی وب و HTML سر در بیاورد . زیرا این کار به صورت اتوماتیک و پشت صحنه برای وی انجام می شود .
   اصولا کاربری و کار با این نرم افزارهای مدیریت محتوا قابلیت محور آسان تر ، دلپزیر تر و کاربر پسندتر می باشد ، زیرا برای ایجاد یک خبر ، به راحتی وارد بخش مدیریت اخبار شده و خبر مورد نظرتان را ایجاد می کنید و کاربران می دانند که برای ایجاد هر تغییری به چه بخشی مراجعه نمایند .

یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:cms-جوملا-طراحی وب سایت-سایت-, :: 12:10 ::  نويسنده : نگین

- تاریخچه سیستم مدیریت محتوا(CMS)
در سال 1995 تعداد کاربران اینترنتی تنها 13 میلیون نفر در سراسر جهان را شامل می شد ، این در حالی است که این رقم در سال 2005 یعنی فقط ده سال بعد به 1 میلیلارد نفر رسید . این رشد انفجاری موجب شد تا کاربران زیادی به لزوم استفاده از اینترنت و وب پی برده و در فاصله این سالها ، تعداد صفحات وب بر روی شبکه جهانی وب به 60 میلیارد صفحه رسید . این نیاز روز افزون شرکتهای طراح وب را بر آن داشت تا با طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای جامع همه منظوره که منطبق بر نیاز اغلب مشتریان باشد و به صورت قالبی منعطف بتوان بیشتر وب سایتهای اینترنتی را با آنها راه اندازی کرد . اینگونه نرم افزارها را بعدها نرم افزارهای مدیریت ‌محتوا نامیدند.


2- سیستم مدیریت محتوا چیست؟
«سیستم مدیریت محتوا» یا «سیستم‌های مدیریت محتوا» در حقیقت ترجمه‌هایی هستند برای اصطلاح انگلیسی Content Management Systems یا CMSها. از این پس نیز برای ساده‌تر شدن متن و خوانایی بیشتر بجای اصطلاح طولانی «سیستم‌ مدیریت محتوا» سعی می‌کنم از CMS استفاده کنم. اما این CMS ها چه هستند؟
CMS ها در حقیقت یک نوع از نرم‌افزار‌های کامپیوتر هستند که به کاربرانشان اجازه‌ی مدیریت محتوای دیجیتالی را می‌دهند. یک CMS امکاناتی برای ساماندهی، کنترل و نشر حجم عظیمی از اطلاعات دیجیتالی، شامل مستندات، راهنماها، اخبار، تصاویر و ... را فراهم می‌کند.
CMSها انواع مختلفی دارند که مشهورترین آن‌ها «سیستم‌های مدیریت محتوای وب» هستند که با نام  WebCMS خطاب می‌شوند.این نوع از سیستم‌های مدیریت محتوا به قدری مشهور و محبوب هستند که زمان بحث از CMS ها تا از نوع دیگری از CMSها بحث نشود منظور همان WebCMS ها هستند. به زبان دیگر، وقتی می‌گوییم یک CMS یا «سیستم مدیریت محتوا» یعنی از سیستم‌های مدیریت محتوای وب بحث می‌کنیم مگر آن که نوع خاصی از CMS ها را مشخص کنیم. بنابراین در این مقاله نیز زمانی که بحث از CMS می‌شود در حقیقت منظور WebCMS است.

3- سیستم‌های مدیریت محتوای وب(WebCMS)
همان طور که مطرح شد  WebCMSها معروف‌ترین نوع سیستم‌های مدیریت محتوا هستند، در تعریف ساده‌تر: «سیستم‌های مدیریت محتوای وب (یا CMSها) نرم‌افزارهایی هستند که مسئولیت مرتب‌سازی، نشر و کنترل محوای وب مانند مقالات، اخبار، تصاویر و ... را به عهده دارند.» CMS ها برروی سرورها نصب می‌شوند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
برای نمونه اگر شما قصد راه اندازی یک سایت خبری را دارید، کافیست CMS مورد نظر خود را برروی سرور وب یعنی همان‌جایی که قرار است سایتتان باشد نصب کنید، سپس با نام کاربری  و کلمه‌ی‌عبور  مدیریت وارد آن شوید و اخبار خود را ارسال کنید.
لازم نیست شما بدانید که یک CMS پشت پرده چه می‌کند، زیرا شما CMS ها را نمی‌نویسید، در حقیت تعداد بسیار زیادی CMS برروی اینترنت موجود هستند که کافیست یکی از آن‌ها را دانلود کنید و سپس برروی سرور خودتان نصبش کنید. سرور شما می‌تواند یک سرور اختصاصی در سازمانتان باشد یا فضایی مشترک برروی وب باشد.(اغلب به نام Host معروفند)

 
چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, :: 12:24 ::  نويسنده : نگین

برای ایجاد فروش بیشتر از طریق سایت روی نکات زیر تمرکز کنید.

1- زمان LOAD ، اندازه صفحات و سیستم هدایت بازدیدکننده در سایت

صفحاتی که به کندی ظاهر می شوند، صفحات بسیار بزرگ یا بسیار کوچک و دشواری حرکت در سایت، هر کدام به تنهایی کافی هستند تا بازدیدکننده را خسته و نا امید نمایند. بازدیدکننده هرگز نباید منتظر ظاهر شدن صفحات بماند، هرگز نباید برای خواندن اطلاعات مورد نظرش صفحه را بالا و پایین کند و هرگز نباید برای اطلاعاتی در مورد خرید اجناس مورد نظرش، با دشواری تمام سایت را جستجو کند.

سایتهای دارای صفحات مرتب، سریع و هدفمند معمولا در امر فروش نیز موفق تر هستند.

این سایت از روی سایز صفحات و حجم اطلاعات شما، سرعت را حدس نمی زند بلکه به راستی از نقاط مختلف جهان به سایت شما وصل می شود و سرعت متوسط بالا آمدن سایت را به شما برمیگرداند.

2-
استفاده کمتر از عوامل گرافیکی

اگرچه عوامل گرافیکی فریبنده و جذاب به نظر می رسند، اما معمولا برای فروش موثر نیستند. حتی در صورت استفاده زیاد ممکن است نتیجه برعکس ایجاد کند. زیرا باعث خواهند شد که سرعت سایت بسیار پایین بیاید و ضمنا ممکن است ذهن بینندگان سایت را از هدف اصلی سایت که فروش است، دور نمایند. اگر لازم است که از عوامل گرافیکی استفاده کنید باید تصاویر مناسب برای سایت انتخاب نمایید و سایز آنها را تا حد ممکن کوچک کنید. اکثر تصاویر گرافیکی را می توان حدود 20 درصد کوچک کرد بدون آن که لطمه ای به کیفیت و تاثیر تصویر وارد شود.

3- استفاده از CSS یا (cascading style sheet)

با استفاده از فایل های CSS می توانید بسیاری از تگ های تکراری html مانند Font را حذف نمایید. این گونه تگ ها معمولا 5 تا 7 درصد حجم صفحات شما را اشغال می کنند. تصور کنید که در صورت داشتن 100 صفحه در سایت، در چه حجمی صرفه جویی خواهید کرد.

4- شکستن سایت به جدولهای (table) کوچکتر

به جای قرار دادن کل صفحه در یک جدول بزرگ، آن را به بخشهای کوچکتر تقسیم نمایید. با این کار هنگام ورود بازدیدکننده بخشهای مختلف صفحه شما به تدریج ظاهر می شوند و بازدیدکننده مجبور نمی شود مدت زمان زیادی به صفحه سفید خیره شود تا صفحه شما بالا بیاید. این نکته از مواردی است که معمولا فراموش می شود.

5- استفاده از نقشه سایت

نقشه سایت نه تنها باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو می شود، بلکه در واقع راهنمای بازدیدکنندگان سایت به شمار می آید و از سردرگمی آنها در سایتهای بزرگ مانند سایتهای تجارت الکترونیک جلوگیری می کند. نقشه سایت همانگونه که از نام آن مشخص است باید نشاندهنده مسیرهایی باشد که بازدیدکنندگان می توانند در سایت شما طی کنند. موتورهای جستجو نیز از روی همین نقشه، سایت شما را پیمایش می کنند. بنابراین نقشه سایت یکی از عوامل ضروری سایت های تجارت الکترونیک محسوب می شوند.

6- محتویات غنی

محتویاتی که شامل کلمات کلیدی باشند و هدفمند و با رعایت اصول نوشته شده باشند، باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو می شوند. همچنین بازدیدکننده را علاقمند خواهند کرد که از شما خرید کند. همانطور که شیوه نوشتاری غلط باعث راندن مشتریان خواهد شد و عدم وجود کلمات کلیدی رتبه شما را در موتورهای جستجو پایین خواهد آورد. شیوه نوشتار اولین راه تاثیرگذاری بر روی بازدیدکننده ای است که تازه به سایت شما مراجعه کرده است، بنابراین توجه دقیق و کافی به محتویات سایت معمولا موجب فروش بیشتر خواهد شد.

7- عنوان (title) صفحات

صفحاتی که دارای عنوانهای غنی از کلمات کلیدی هستند، ترافیک زیادی خواهند داشت و ترافیک بیشتر به معنی فروش بیشتر است. این عنوانها رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشند. برای صفحات داخلی خود نیز کلمات کلیدی مناسبی در نظر بگیرید. سایتهای تجارت الکترونیک معمولا سایتهای بزرگی هستند. کلمات کلیدی صفحات داخلی و ارتباط این صفحات با هم برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. برای تصاویر محصولات خود حتما از تگ alt استفاده نمایید. عدم وجود این تگ امتیاز منفی بزرگی در رتبه شما ایجاد خواهد کرد.

8- استفاده آسان برای کاربر

پایگاههای تجارت الکترونیک و رویه های فروش که استفاده از آنها دشوار است، مهمترین عامل صرف نظر مشتری از خرید هستند. پایگاه و رویه فروش برای استفاده کاربر باید آسان و به اندازه ای مطمئن باشد که اطلاعات مربوط به فروش و مبالغ پرداختی هرگز از دست نرود.

9- امنیت سایت

سایت فروش باید امن باشد و به بازدیدکننده اطمینان بدهد که اطلاعات شخصی که او به سایت می دهد در مکان مطمئنی قرار می گیرد و به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و یا فروخته نخواهد شد. این موضوع برای خریداران online بسیار اهمیت دارد بنابراین هرگونه تضمین و اطمینان از امنیت سایت باعث بهبود فروش خواهد شد.

10- صفحه تشکر از خریدار

بلافاصله بعد از دریافت سفارش مشتری، در صفحه مخصوصی از او تشکر نمایید. این حسن ادب شما تاثیر مثبتی روی بازدیدکننده خواهد داشت و تضمین خواهد کرد که این فرد تبدیل به مشتری همیشگی شما شود و برای خریدهای بعدی به سایت شما مراجعه کند.

یک سایت تجارت الکترونیک قطعا با سایت های شخصی و یا سایت سازمانهایی که قصد فروش از طریق سایت را ندارند، تفاوت دارد. تمرکز روی طراحی و سیستم هدایت و دیگر جنبه های سایت، همه باید به نحوی باشد که هدف اصلی سایت که همان فروش است، را برآورد.

چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:, :: 11:43 ::  نويسنده : نگین

خدمات نگهداری وب سایت

به روز نگه داشتن وب سایت و ارائه اطلاعات جدید مهمترین عامل در تعامل موثر و پویا با مخاطبان است. زمانی که بازدیدکنندگان وب سایت از جدیدترین کالاها و خدمات شما آگاه نباشند کارکرد سایت شما به نازلترین سطح خود می رسد و ارزش آن به اندازه یک بروشور قدیمی و باطله تنزل می یابد.
به روز نگه داشتن وب سایت شما می تواند این اطمینان را در مخاطبان ایجاد کند که افرادی مسئول و پاسخگو در مجموعه شما وجود دارند، بنابراین اطلاعات این سایت صحیح وروزآمد است و میتوان به داده های آن اطمینان داشت و با خیالی آسوده از خدمات سایت استفاده کرد، زیرا که در صورت بروز هرگونه مشکل در ارائه اطلاعات و خدمات می توان با پشتیبان سایت تماس گرفت و انتظار پیگیری موثر را داشت.

عناوین خدمات نگهداری وب سایت در شرکت داده پردازی آرون عبارتند است از:

نگهداری و رفع ایرادات احتمالی
مشاوره و رفع ایرادات کاربری
ورود اخبار شرکت کارفرما
بهینه سازی ساختار اطلاعاتی سایت
ارائه آمار تحلیلی بازدید و کارکرد سایت
 
آموزش کاربری نرم افزار
به روزرسانی سایت بر اساس مناسبت های تقویمی
پشتیبانی از محتوای صفحات سایت
تهیه نسخه های پشتیبان از محتوای سایت
تغییر طراحی گرافیکی عمومی سایت
مشاوره تولید محتوا

برای اشنایی با خدمات و نمونه کارهای این شرکت اینجاکلیک کنید.

شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : نگین

“مانگو ” چگونه آغاز می شود ؟
اگر شما تلفنی را از ژاپن خریداری کنید و یک آپدیت ضعیف را بر روی آن نصب کنید و یا آن را در کشوری مثل تایوان آپگرید کنید در این صورت باید گفت که فصل مانگو آغاز شده است . تاآنجا که به مایکروسافت مربوط میشود ، مانگو تا زمانی که آنها اعلام کرده اند وارد  بازار نمی شود  و همه ما فقط باید منتظر آن تاریخی باشیم که آنها اعلام کرده اند .یعنی پاییز امسال !

مایکروسافت فصل پاییز را زمان ورود مانگو به بازار معرفی کرده است همچنین ” جو بلفویر ” یکی از کسانی که در مورد سیستم عامل ها ویندوز فون خبر رسانی می کند اعلام کرده که منظور مایکروسافت از پاییز دقیقا پاییز است و نه زمان دیگری ! هرچند این بیان او به خیلی از شایعات پایان می دهد با این حال ما هنوز به دنبال خبرهای داغ از سوی نشریات دیگریم.

هرچند باید اذعان کرد که گاهی گوش سپردن به بعضی از شایع پراکنان مانند روزنامه ها فقط جنون خالی است ولی با این حال ، همه می دانند که افرادی مثل جو نیز همه داستان را برای مردم عادی تعریف نمی کنند و همیشه چیزی برای سوپرایز کردن و یا پنهان کردن وجود دارد که این در واقع خوراک روزنامه ها و شایع پراکنان است که حسابی از آن نان درآورند .

دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:, :: 15:48 ::  نويسنده : نگین

تعاريف برنامه نويسی تحت وب

برای مشخص نمودن برنامه هائی با قابليت اجراء بر روی وب، از واژه های متعددی استفاده می گردد : Web-enabled ، Web-based و Web application نمونه هائی در اين زمينه می باشند. واژه های Web-Based و Web-enabled در برخی موارد بجای يکديگر استفاده شده تا برنامه های نوشته شده برای اجراء بر روی وب ، شبکه های مبتنی بر اينترنت نظير اينترانت ها را تشريح و مشخص نمايند. به هر يک از برنامه های فوق ، می توان از طريق يک مرورگر دستيابی پيدا کرد. اين نوع برنامه ها در موارد متعددی با يکديگر متفاوت می باشند. طراحی برنامه های Web-Based ( مبتنی بر وب ) ، بگونه ای است که قابليت اجراء بر روی اينترنت و وب را داشته باشند، در مقابل برنامه های Web-enabled ، دارای يک اينترفيس مبتی بر وب بمنظور استفاده از قابليت های نرم افرارهای موجود ( نرم افزارهای سنتی ) می باشند. نرم افزارهای فوق قبل از مطرح شدن وب ايجاد شده و با طراحی يک اينترفيس مبتنی بر وب می توان از امکانات آنها در صفحات وب نيز استفاده نمود. مثلا" می توان با طراحی يک فرم لازم ، اطلاعاتی را از کاربران اخذ و با مراجعه به بانک های اطلاعاتی موجود ، اطلاعات مورد نظر را استخراج و نتايج را با يک فرمت مناسب برای مرورگر ارسال کرد. بهرحال برنامه های مبتنی بر وب ، از آغاز با رويکرد وب ، طراحی و پياده سازی شده در صورتيکه برنامه های Web-enabled ، از نرم افزارهای موجود بکمک يک اينترفيس مبتی بر وب استفاده می نمايند.

برنامه های Web-Based ، دارای امکانات و قابليت های متعددی بوده که بمنظور استفاده در وب طراحی و پياده سازی شده اند. برنامه های Web-enabled ، دارای يک Gateway مجزا تحت وب بوده که امکان ارتباط با نرم افزارهای قديمی را فراهم می آورد. Gateway موجود امکان استفاده از تمام قابليت های نرم افزارهای وجود را فراهم نخواهد کرد و صرفا" پاسخگو به بخش محدودی از انتظارات خواهند بود. بديهی است بخش هائی از نرم افزارهای موجود ( سنتی ) می بايست با رويکرد وب بازنويسی شده تا امکان ارتباط آنان با Gateway فراهم گردد.

برنامه های موجود بر روی برخی از سايت ها نظير : خريد کالا ، کتاب ، رزو بليط هواپيما ، ارسال و دريافت نامه الکترونيکی ( نظير hotmail ) نمونه هائی از برنامه های مبتنی بر وب می باشند. در ادامه با برخی تعاريف برنامه های تحت وب آشنا می شويم:

● يک وب سايت که قادر به انجام عملياتی خاص نظير فروش کالا است .

● برنامه ای که بر روی وب اجراء می گردد.

● برنامه ای که بر روی يک سرويس دهنده وب در شبکه اجراء و امکان سرويس دهی به چندين کاربر در هر لحظه را دارا است .

● يک برنامه نرم افزاری که از پروتکل Http بعنوان هسته پروتکل ارتباطی خود بمنظور توزيع و ارائه اطلاعات مبتنی بر وب و با فرمت Html استفاده و آنان را برای کاربران ارسال خواهد کرد.

● يک برنامه مبتنی بر وب دارای لايه های زير است :

1. يک لايه نازک سرويس دهنده ( مرورگرهای وب )

2. يک لايه نمايش و ارائه ( سرويس دهندگان وب )

3. يک لايه Application ( سرويس دهنده Application)

4. يک لايه بانک اطلاعاتی

 

 


 

منبع:www.aronco.net

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


سایتهای برتر



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 68578
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1